tisdag 11 december 2012


Julmarknad hemma i Borås, och jag var 16 år.
Här tillsammans med "Tant Lilly" som vi alla sa´... Den fina bilden är från Borås Tidning.
Kära fina Hemgården med Lilly Jansson, Åke Björkman, Anna Granar, Barbro Stolpe, Irma och Evelyn Hjalmarson.
Värme, uppmuntran och insikt om kommande vuxenliv, fick man med sig...  Blandat med god kaffedoft och bullbak, långt ner i den nötta stentrappan, när man kom.
Jag var "fröken" i Barnklubben, små 3-5 åringar kom en dag i veckan, jag lekte med dem och läste sagor.
På kvällarna gick jag i teatergruppen för oss tonåringar och mina drömmar om en professionell framtid inom teater, tog sig form...
När jag var 16 år, trodde jag att jag hade världsbilden klar, vad som var vad och vad som gällde.
Jag hade något att hålla mig till och jag trodde allt och alla om gott!
Kära ni, det är något underbart med detta, att se tillbaka på ljusa minnen och ungdom...
Helén


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar