onsdag 18 maj 2016

Min svarta bok...


Vi jobbar säkert olika, vi stylister!

Jag har valt att "rita av" mina plagg som jag tänkt att ha med i reportaget, i min svarta bok!
Självklart kan man fotografera med sin mobil, men jag tycker att det är smidigare att rita...




Vi beställer/lånar våra plagg från presskontor, oftast i Stockholm, som ligger i framkant i säsongerna.
Annars skulle plaggen vara slut, när tidningen kommer ut.
Vi lånar plaggen och kompletterar ibland en del accessoarer i butik.
Godmorgon personalen! Här kommer vi, som hänger på låset!
Jag möter stylisten Anna-Karin, som ska låna nytt och jag ska lämna tillbaka...




Många vill bli stylister, och måste vara medvetna om att det är ganska slitsamt.
Lite glamoröst, men mest att packa upp och packa tillbaka lådor!
Allt i snyggt oklanderligt skick, annars kan du glömma att komma tillbaka och låna igen...
Jag har köpt rekvisitan, rosor och jordgubbar!




Så dags att göra ett "Bild-Manus - Storyboard" , så att du vet vad du gör för varje bild.
Undvika att tveka där och då. Tiden går fort!




Fotografen, modellen och assistenten finns runt mig.
Alla gör sitt fina jobb, vi tillsammans!

Så roligt det är!
Obeskrivligt,
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar