måndag 23 februari 2015

SAMLA IHOP!

Jag tycker mycket om mina saker som jag samlat på mig genom åren.
I förgrunden står HÅLSLAGET TOLVAN, "Får ej överansträngas" står det, kan ta 10-12 blad åt gången. Passar på skrivbordet.
Loppisfynd!

Här står ännu ett skrivdon, i form av vaktande älg och ett bläckhorn. Mycket tung pjäs, kan vara brons.
Loppisfynd!

Boken VÄRLDSHISTORIA, Nya Tiden efter 1815 utgifven 1921 av H.Hildebrand H.Hjärne och J von Pflugkharrtung del VI. Hatten köpte jag i Barcelona för två år sedan och den fina knallen från Borås, hänger med mig.

 Vackra ljusstakar i malm, som jag har fått av min fina väninna Ursula.

Sötaste skorna i nysilver, är små nåldynor. Där står också ett litet skrin för smycken och en klädborste.
Loppisfynd!

Att samla ihop och skapa ett stilleben, är inte så dumt. De här sakerna stod lite spridda här hemma.
Allt har en historia, som hör ihop med mig. Även om några har fyndats på senare år...
Du har säkert också en hel del att "Samla ihop"!
Kram H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar